Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронний кабінет платника податків. Порядок отримання електронного підпису

, опубліковано 24 березня 2020 о 11:33

Інтернет-конференція, яка нещодавно відбулася спільно з інформаційним порталом 0352.ua, надала можливість більш детально дізнатися про електронні сервіси податкової служби.

Відповідав на запитання платників начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий.

Питання, з якими звертались громадяни, та відповіді на них надаємо для ознайомлення.

1. Фізична особа-підприємець хоче подавати податкову звітність в електронному вигляді. З чого порадите їй розпочати? 

Руслан Крисоватий

Для того, щоб подавати податкову звітність в електронному вигляді, необхідно отримати Електронний цифровий підпис та встановити необхідне програмне забезпечення.

Електронний цифровий підпис можна отримати в будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів на території України. В органах ДПС отримання Електронного цифрового підпису здійснюється на безкоштовній основі.

Серед програмного забезпечення можна обрати безкоштовний вебсервіс ДПС «Електронний кабінет платника податків», через який надсилати податкову звітність та обмінюватись інформацією з ДПС.

Після отримання електронного підпису необхідно укласти з територіальним органом ДПС за основним місцем обліку договір «Про визнання електронних документів». Договір слід підписати, використовуючи електронний цифровий підпис посадової особи та печатки (за наявності) та надіслати до ДПС засобами програмного забезпечення. Якщо платник перебуває на обліку як платник окремих податків в декількох контролюючих органах, то для подання податкової звітності в електронному вигляді такий платник має укласти договір з контролюючим органом, в якому знаходиться на обліку.

Після відправки звітів платнику надходить квитанція №1 про прийняття такого звіту шлюзом ДПС із вказанням дати отримання.

Після цього надсилається квитанція №2 про результати обробки звіту (його прийняття або відмову у прийнятті) з реєстраційний номером та датою прийняття.

Договір про визнання електронних документів розглядається органами ДПС протягом 5 днів, причому звітність можна подавати тільки після укладання такого договору (після отримання позитивної квитанції №2).

2. Чи можна отримати через Е-кабінет інформацію з Реєстру застрахованих осіб (ПФУ)?

Руслан Крисоватий

Так, можна.

Такий сервіс функціонує для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету меню «ЕК для громадян» та надає змогу після проходження електронної ідентифікації, не виходячи з дому, в будь-який час отримати інформацію про себе. Зокрема, відомості про заробітну плату (дохід), з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України можна отримати, скориставшись гіперпосиланням на портал електронних послуг ПФУ, яке знаходиться у меню ЕК для громадян.

Зауважу, що відомості надаються по роках у розрізі страхувальників. За кожен рік додатково визначається загальна сума заробітної плати за рік та загальна сума заробітної плати, яка враховується для розрахунку пенсії.

3. А які документи треба підготувати фізичнійособі для ключа?

Руслан Крисоватий

Для фізичних осіб перелік необхідних документів такий:

  1. паспорт та його копія;

  2. реєстраційна карточка;

  3. копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду;

Акредитований центр під час надання послуги сертифікації фізичним та юридичним особам зобов'язаний генерувати відкритий та особистий ключі підписувача, формувати сертифікат згідно із законом.

Сертифікат підписувача, сформований акредитованим центром, чинний не більше ніж два роки. Тобто термін дії електронного ключа не перевищує 2 роки.

4. Загубив ідентифікаційний код, що треба, щоб дали новий?

Руслан Крисоватий

Для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, фізична особа пред’являє документ, що посвідчує особу.

Працівник контролюючого органу перед тим, як видати фізичній особі документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, зобов’язаний пересвідчитися, що в паспорті у формі книжечки відсутня відмітка про наявність у цієї особи права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта або таку відмітку скасовано (анульовано) та у паспорті у формі картки відсутній запис про відмову від реєстраційного номера облікової картки платника податків.

5. А отримати код для дитини можна в електронному кабінеті?

Руслан Крисоватий

Ні, реєстраційний номер облікової картки платника податків в електронному вигляді отримати не можна.

6. Де можна знайти зразки заповнення декларації про майновий стан та доходи, оскільки діють карантинні заходи і до вас не хочеться?

Руслан Крисоватий

Скористайтеся субсайтом Територіальних органів ДПС у Тернопільській області за посиланням https://tr.tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2020/informatsiyni-povidomlennya/403023.html, там розміщено нову форму декларації та зразки заповнення додатків до неї.