Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронні сервіси – комфортні умови обслуговування платників

, опубліковано 20 листопада 2020 о 10:02

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Іван Пунько під час Інтернет-конференції поспілкувалася із дописувачами щодо електронних сервісів.

Малий бізнес вважають найбільш чутливим сегментом економіки до кризових явищ, і як спостерігається, не лише в Україні. Тому в умовах пандемії коронавірусу одними із перших антикризових кроків стали заходи, спрямовані саме на забезпечення виживання малого та середнього підприємництва.

Тож, впровадження дистанційного спілкування шляхом надання громадянам сервісів та адміністративних послуг у режимі онлайн – це вимоги сьогодення, яким державна податкова служба приділяє першочергову увагу.

Одним із таких сервісів є Електронний кабінет. Це найбільш популярний, надійно захищений, персоналізований та зручний у користуванні електронний сервіс ДПС, який надає платнику податків можливість реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування у режимі онлайн, суттєво зменшити витрати на адміністрування податків і зробити інформацію щодо кожного платника податків доступною та прозорою.

Окрім, формування та подання податкової звітності, перегляду карток особового рахунку по кожному податку, отримання довідок, витягів з реєстрів, роботи в СЕА ПДВ та АЗ, в Електронному кабінеті вже реалізовано можливість  отримувати всі адміністративні послуги, повністю виключивши необхідність особистого відвідування податкових інспекцій.

Щоб бути у курсі всіх податкових новин, рекомендую стати підписником в соціальних мережах офіційних сторінок ДПС України та ДПС у Тернопільській області – Facebook, YouTube, Telegram та стежити за вебпорталом ДПС та субсайтом ДПС в області.

Найцікавіші питання та відповіді на них надаємо увазі читачів.

Питання: Я бухгалтер-початківець, і в мене завжди є багато запитань щодо податкового обліку. Раніше нотувала і йшла в податкову, де отримувала відповіді на запитання. Сьогодні ЦОП закритий, послуги аудитора кусаються. Що порадите?

Іван Пунько: Для отримання консультаційних послуг онлайн платникам рекомендовано використовувати можливості ЗІР (загальнодоступного-інформаційного ресурсу), де  міститься загальна позиція ДПС із застосуванням норм податкового законодавства, нормативні та інформаційні документи з питань оподаткування, єдиного внеску та інших питань законодавства, Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій ДПС та  інформація про останні зміни в законодавстві.

Питання: Яким чином платники податків можуть дистанційно спілкуватись з податковою?

Іван Пунько: В умовах обмежувальних протиепідемічних заходів залишається актуальним максимальне використання дистанційного формату спілкування та електронних сервісів. Як я вже зазначав, це є зокрема, ІТС «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Хочу зупинитися на перевагах використання електронних сервісів ДПС. По перше, це економія робочого часу платників податків і коштів на придбання бланків звітних документів. Крім того, платники мають змогу економити час на уникненні черг під час подання звітності. Використання «Електронного кабінету» гарантує перевірку звітності на наявність арифметичних помилок, оновлення версій документів звітності. Забезпечується конфіденційність інформації та оперативність обробки отриманої інформації.

Скористатись «Електронним кабінетом» можна цілодобово як із персональних комп’ютерів, так і з смартпристроїв, сервіс працює безкоштовно. За допомогою «Електронного кабінету» можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності та інше.

До речі, на субсайті Територіальних органів ДПС у Тернопільській області у розділі «Відеогалерея» розміщено серію відеоуроків від ДПС України щодо користування «Електронним кабінетом». Підказки допоможуть використовувати даний сервіс без жодних проблем.

Питання: Я не підприємець, а нещодавно виявив, що маю борг з податку на нерухомість. Спілкування із податковою уникаю, де можна отримати про це інформацію?

Іван Пунько: Знову ж таки в Електронному кабінеті. Там, користувачам надано доступ до особистих рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. Зважаючи на те, що розділ "Стан розрахунків з бюджетом" знаходиться у приватній частині Електронного кабінету, вхід до зазначеного розділу здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису, який можна отримати у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. У ДПС ця послуга є безкоштовною.

При зверненні до зазначеного розділу відображається зведена інформація по кожному виду платежу на поточну дату.

У розрізі податків користувач може дізнатись про суму:

  • нарахованих та сплачених податків;

  • повернутих із бюджету;

  • недоїмки або ж переплати;

  • пені тощо.

Крім цього, для зручності наявна інформація про реквізити бюджетних рахунків.

Також можливий перегляд даних по сплаті податків за попередні роки з деталізованою інформацією в розрізі проведених операцій.

Важливим є й те, що фізичні особи, після ідентифікації, мають можливість сплатити податки та збори за допомогою платіжної картки.

Питання: Як практично застосовувати сервіс «InfoTAX»?

Іван Пунько: Спочатку нагадаю, що нещодавно ДПС запроваджено електронний сервіс. Через месенджери Telegram та Viber платники податків мають можливість отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом;  реєстраційні та облікові дані; про результати обробки документів; про строки подання звітності та сплати податків.

Для доступу до сервісу необхідно у відповідному месенджері (наприклад, Telegram) знайти InfoTAX, в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.

Питання: Було б добре, якби сервіс сповіщав і про борги.

Іван Пунько: ДПС якраз працює над новим етапом сервісу, що буде запроваджений з січня 2021 року та надаватиме такі можливості як передзаповнення звітності для платників єдиного податку, перехід до сплати податків у «два кліки» та оповіщення про виникнення податкового боргу, а також про можливість виникнення податкового боргу при несвоєчасній сплаті.

Питання: Де можна почерпати інформацію про реєстрацію програмного РРО?

Іван Пунько: Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України та розміщено на вебпорталі ДПС.

Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.

Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Детально ознайомитися з процедурою реєстрації программного РРО можна у відеоуроці.

Іван ПунькоДПС України проводить загальнонаціональне опитування платників податків щодо ставлення платників до органів ДПС.

Допоможіть ідентифікувати проблемні питання в роботі органів ДПС, що потребують особливої уваги і втручання з метою їх покращення, а також ті аспекти діяльності, якими Ви навпаки задоволені.

Опитування є анонімним та добровільним.

Пройти тестування можна на вебпорталі ДПС або субсайті Територіальних органів ДПС у Тернопільській області у банері «Опитування платників податків».

Опитування буде активним по 30 грудня 2020 року. Допоможіть податковій стати кращими для Вас!