Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Платникам податків про новації законодавства

, опубліковано 03 грудня 2020 о 07:54

У Лановецькій Державній податковій інспекції ГУ ДПС у Тернопільській області відбулась «гаряча лінія» на тему «Платникам податків про новації законодавства».

На запитання платників податків відповідав начальник Лановецької ДПІ Володимир Горощук.

Пропонуємо до уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них.

1. Як використовувати програмний РРО на період відсутності інтернету?

Володимир Горощук: На період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером ДПС, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн. Такий режим може тривати не більше 36 годин. У цей період створюються електронні розрахункові документи, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС.

Вони можуть використовуватись не більше 168 годин протягом календарного місяця.

Протягом 1 години після відновлення зв’язку, слід повідомити ДПС засобами телекомунікацій про час і дату початку та завершення проведення розрахункових операцій у цей період.

Також протягом 1 години після встановлення зв’язку із фіскальним сервером ДПС здійснюється передача копій створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера ДПС.

Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.

2. Що означають фіскальні функції програмного РРО?

Володимир  Горощук: Фіскальними функціями програмного РРО є його здатність забезпечувати одноразове занесення для довгострокового зберігання на фіскальному сервері ДПС та багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації: про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі або про обсяг операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі.

3. Яку суму єдиного внеску сплачують підприємці за четвертий квартал 2020 року?

Володимир Горощук: З 1 вересня 2020 року мінімальний розмір єдиного внеску становить 1100 грн на місяць (5000 грн х 22%) (3300 грн за квартал). Максимальний розмір – 16500 грн (15 х 5000 грн х 22%).

Тобто доведеться заплатити – 3300 гривень за ІV квартал 2020 року.

4. Як подати Повідомлення про прийняття працівника на роботу онлайн, реально?

Володимир Горощук: Так, Повідомлення про прийняття працівника на роботу можна подати засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» необхідно встановити фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обрати тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Із запропонованого переліку форм обрати форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначити відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натиснути кнопку «Створити».

Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності та інформаційних повідомлень, надісланої користувачу Електронного кабінету.

5. Платником ПДВ невчасно подано заяву для перереєстрації, які наслідки?

Володимир Горощук: При перетворенні юридичної особи – платника ПДВ або зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові) і не пов'язані з ліквідацією або реорганізацією платника, а також встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстру платників податку проводиться перереєстрація платника ПДВ.

Для перереєстрації необхідно подати заяву протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника податку або виникли інші підстави для перереєстрації.

Отже, перереєстрація платника ПДВ, яка здійснюється у зв'язку з перетворенням, проводиться на підставі заяви, яка подається протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника податку.

Якщо особа, утворена шляхом перетворення, не подала у встановлений строк заяви для перереєстрації, її реєстрація платником ПДВ анулюється відповідно до ст. 184 Податкового кодексу України.

Така норма передбачена п. 183.7 ст. 183 ПКУ (зміни внесені Законом України від 16.01.2020 №466-IX і застосовується з 23 травня 2020 року).