Територіальні органи ДПС
у Тернопільській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Кременецьким платникам розповіли про податкові новації на «прямому» зв’язку

06.11.2020 -

У Кременецькій Державній податковій інспекції ГУ ДПС у Тернопільській області відбулась «гаряча лінія» на тему «Новації в податковому законодавстві».

На запитання платників податків відповідала заступник начальника Кременецької ДПІ Наталія Лукащук. Пропонуємо до уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них.

Питання: Чи передбачена відповідальність за неподання підприємцем – платником єдиного податку інформації про зміну місця провадження господарської діяльності?

Наталія Лукащук: Податковим кодексом України (ПКУ) не передбачена відповідальність за неподання підприємцем – платником єдиного податку заяви про застосування спрощеної системи оподаткування при зміні місця провадження господарської діяльності.

Водночас при виявленні контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої-третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої-третьої груп проводиться за рішенням контролюючого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Крім того, якщо зміна місця провадження господарської діяльності призводить до збільшення розміру ставки єдиного податку, зокрема при здійсненні платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, то до платника, яким не подано заяву про зміну місця провадження діяльності, застосовується відповідальність, передбачена п. 122.1 ст. 122 ПКУ.

Питання: Підприємець-загальносистемник використовує в своїй діяльності вантажне авто. Які зміни у відображенні витрат?

Наталія Лукащук: Законом України від 16.01.2020 №466-IX внесено зміни до п.п. 177.4.5, 177.4.6 ст. 177 ПКУ, якими виключено вантажні автомобілі з переліку основних засобів, що не підлягають амортизації (норма діє з 23 травня 2020 року).

Отже, підприємець який провадить діяльність на загальній системі оподаткування з 23 травня 2020 року має право включати до складу витрат: витрати на утримання вантажних автомобілів, зокрема витрати на технічне обслуговування, ремонт, придбання запчастин тощо; вартість використаних пально-мастильних матеріалів після одержання доходу, який безпосередньо пов'язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів, зокрема угод, актів виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортних накладних, розрахункових документів тощо.

Вартість вантажного автомобіля підприємець може амортизувати за загальними правилами.

Питання: Як отримати витяг про стан розрахунків з бюджетами?

Наталія Лукащук: Платник податків може надіслати Запит за формою «F/J1300203» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua).

Зі списку документів обирається Запит (F/J1300203) та в наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обирається відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискається кнопка «Створити».

Збережений документ необхідно підписати та відправити до органу ДПС, натиснувши кнопки «Підписати» та «Відправити».

Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше 15 робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400203».

Самостійно перевірити дані, за якими сформовано Витяг, можливо за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини електронного кабінету.

Питання: Куди подавати декларацію і сплачувати податок, якщо змінили адміністративний район?

Наталія Лукащук: При зміні місцезнаходження суб’єкта господарювання, сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду. До закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що він є платником податків з наступного року. Починаючи з 1 січня наступного року, платник податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання, основне місце обліку).