Територіальні органи ДПС
у Тернопільській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

У Чортківській ДПІ розповіли про законодавчі зміни, електронні сервіси та декларування доходів громадян під час «гарячої лінії»

22.10.2020 -

Нещодавно в Чортківській ДПІ Головного управління ДПС у Тернопільській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо нововведень у податковому законодавстві, застосування електронних сервісів та декларування доходів громадян.

На запитання платників відповідав начальник Чортківського відділу податків і зборів з фізичних осіб управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Тернопільській області Сергій Книш.

Пропонуємо вашій увазі кілька питань та відповіді на них, які прозвучали під час сеансу.

Питання: Єдиний рахунок – що потрібно?

Сергій Книш: Постановою КМ України від 29.04.2020 №321 затверджено Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм ст.351 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади.

Цей Порядок визначає механізм функціонування єдиного рахунку для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів, передбачених Податковим кодексом, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та інших платежів, що визначені відповідним законодавством та контроль за справлянням яких покладено на ДПС, заборгованості з інших платежів.

Порядок набирає чинності одночасно із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», а саме – з 1 січня 2021 року.

Платник податків, за його бажанням, може використовувати такий рахунок для сплати платежів. Для цього він повинен подати повідомлення про  використання єдиного рахунку в електронній формі через електронний кабінет .

Сплатити через єдиний рахунок можна буде всі поточні платежі, податковий борг за такими платежами та недоїмку з єдиного внеску, грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень.

Єдиний рахунок не може бути використаний платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального  та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку до бюджету державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями. Також передбачено, що єдиний рахунок для сплати податків, зборів та єдиного внеску відкриватиметься як не бюджетний та буде віднесений до рахунків зі спеціальним режимом використання.

Платник має право повідомити про використання або відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року. Тобто, єдиний рахунок використовуватиметься за бажанням платника податків та зборів.

У випадку, якщо платник має відокремлені підрозділи, то повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається таким платником за кожний відокремлений підрозділ.

Використання єдиного рахунку платником розпочинається з робочого дня, що настає за днем подання ним повідомлення про використання такого рахунку.

У разі відмови платника від використання єдиного рахунку таке використання припиняється, починаючи з 1 січня наступного календарного року, на підставі повідомлення про відмову від використання єдиного рахунку.

Питання. Якщо не сплачено у термін податок для громадян, які задекларували доходи за 2019 рік, чи є штрафні санкції?

Сергій Книш: Громадяни, які подали податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік, мали сплатити зазначені податкові зобов’язання – 30 вересня 2020 року (включно).

За несвоєчасну сплату грошових зобов’язань до платника застосовуються штрафні санкції:

- у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці сплати до 30 календарних днів;

- у розмірі 20 відсотків – при  затримці сплати понад 30 календарних днів.

Крім того, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, на суму такого зобов’язання нараховується пеня.

Питання: Коли батьки не мають права на податкову знижку за навчання?

Сергій Книш: Відповідно до п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст.166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником  податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

При цьому до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів, за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Платник – це особа, з рахунку якої ініціюється переказ коштів або яка ініціює переказ шляхом подання/формування документа на переказ готівки разом із відповідною сумою коштів.

Якщо в документах на переказ коштів у даних платника зазначено дані дитини, то така особа є ініціатором переказу коштів.

Враховуючи викладене, незалежно від того працює чи ні дитина, яка за даними документів на переказ коштів здійснювала витрати на навчання, батьки такої дитини не мають права на податкову знижку.

Питання: Чи має право отримати податкову знижку фізична особа-підприємець, якщо отримує доходи виключно від підприємницької діяльності?

Сергій Книш: Фізична особа-підприємець не має права на податкову знижку щодо доходів, одержаних виключно від підприємницької діяльності.

Питання: Чи може підприємець подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет ?

Сергій Книш: За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf (обмеження 2МБ) заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Інформацію щодо отримання  та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути в закладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Е-кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи».

Нагадую, для набрання статусу суб’єкту електронного документообігу та користування сервісами Електронного кабінету платнику податків необхідно:

- отримати кваліфікований електронний підпис;

- зареєструватися користувачем Електронного кабінету, розміщеного на сайті ДПС України, за допомогою отриманого кваліфікованого електронного підпису.