Головне управління ДПС
у Тернопільській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Ліцензування підакцизної продукції: зміни-2022

, опубліковано 28 січня 2022 о 08:35

Днями під час Інтернет-конференції начальник управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Тернопільській області Роман Савка поспілкувався онлайн про нововведення, які стосуються ліцензування підакцизної продукції.

 – Які зміни відбулися з анулювання ліцензій на підакцизні товари? 

– У формулюванні «Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі», виключено слово «письмового».

Також змінились підстави для анулювання ліцензії. Зокрема, якщо раніше підставою для анулювання ліцензії була «несплата чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії», то після змін для анулювання ліцензії достатньо самого факту «несплати чергового платежу за ліцензію». З підстав для анулювання ліцензій у зв’язку із рішенням суду про встановлення факту незаконного використання суб'єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів); рішення суду про встановлення факту торгівлі суб'єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку; законодавцем виключено вказівку, що такі факти мають бути обов’язково встановлені рішенням суду, тоді як після змін достатньо встановлення таких фактів саме податковим органом.

Окрім цього, додатковими підставами для анулювання ліцензії стали:

а) встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії;

б) встановлення факту відсутності суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії;

в) порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії;

г) відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимог статей 80, 81 Податкового кодексу України, на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови.

Також з норми, що ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб'єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання, виключено вказівку, що таке розпорядження має бути письмове, в той же час зазначено, що воно має бути направлено в електронній формі засобами електронного зв’язку. Тобто змінено порядок інформування суб’єкта господарювання про анулювання його ліцензії, з письмового розпорядження на направлення розпорядження в електронній формі засобами електронного зв’язку.

 – Чи є зміни у порядку подання документів для отримання ліцензії?

Відповідно до ч.13 ст.15 Закону №481 в частині розширення способу подання суб'єктом господарювання заяви про видачу ліцензії, зазначено, що ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою, тоді як до змін зазначалось за заявою, без вказівки способу її подання (виключенням в даному випадку є ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам). 

 – У який термін з дня внесення змін щодо відомостей, зазначених у виданій ліцензії, суб’єкт господарювання повинен звернутися до податкового органу?

Змінами покладено обов’язок на суб’єкта господарювання у місячний термін з дня внесення змін щодо відомостей, зазначених у виданій ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою.

На підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів орган, який видав ліцензію, видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

 Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»