Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Електронний кабінет» – переваги для платників податків

, опубліковано 27 квітня 2021 о 12:18

Інтерв’ю із заступником начальника управління електронних сервісів

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Андрієм Петришином

В час, коли спілкування людства вимушено перейшло в Інтренет-площину, неабиякої популярності набули можливості отримання онлайн-інформації, дистанційного навчання, послуг. Адже власна безпека та захист рідних дуже важливо у період коронавірусної інфекції. З метою уникнення поширення захворювання варто використовувати електронні сервіси, які активно розвиваються та користуються попитом серед населення. Зокрема, для зручності Державна податкова служба України рекомендує користуватися «Електронним кабінетом платника».

«Електрогнний кабінет», які ж переваги окрім, онлайну, є?

Ну, користуватися ним можна цілодобово як з персональних комп’ютерів, так і з смартпристроїв. Важливо, що сервіс працює безкоштовно. За його допомогою можливо сформувати та надіслати до податкової електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також платник може у режимі реального часу мати доступ до особистої інформації, а саме – отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності та інше.

Ну, це ще й економія робочого часу платників?

Так, і коштів на придбання бланків звітних документів; уникнення черг під час подання звітності; підтвердження доставки звітності; гарантія перевірки звітності на наявність арифметичних помилок; оновлення версій документів звітності; конфіденційність інформації; оперативність обробки отриманої інформації тощо.

А що треба, щоб почати працювати в «Електронному кабінеті?

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.

Де ж можна отримати такий ключ?

У приміщенні Центру обслуговування платників податків Тернопільської державної податкової інспекції ГУ ДПС у Тернопільській області працівники сектору реєстрації користувачів управління сертифікації ключів ІДД ДПС України надають послуги з безкоштовної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян.

Громадяни, вони також можуть ним користуватися?

Так, для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість:

  • доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
  • доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
  • подання декларації про майновий стан і доходи;
  • отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Цьогоріч податковий орган списував автоматично борги громадянам у сумі, що не перевищували 3060 гривень. В «Електронному кабінеті» можна це побачити?

Так, у приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника) та інформацію про списаний борг.

При цьому, червоним кольором будуть позначені суми заборгованості перед бюджетом.

За даними ДПС, для отримання даних про доходи та податки тепер не потрібно звертатись до податкових органів. Це ви й раніше зазначали, розкажіть детальніше.

Онлайн-сервіс дозволяє отримувати з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків відомості про суми доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованим електронним підписом.

Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом документа, виданого контролюючим органом у паперовій формі.

Перевірити правовий статус підпису можна на офіційному вебсайті центрального засвідчувального органу в розділі «Довірчі послуги» → «Перевірити підпис». Одержувач електронного документа отримує можливість ідентифікувати підписувача такого документа та перевірити його цілісність.

В рамках е-сервісу також надано можливість отримати особою інформацію про свої доходи за період, починаючи з І кварталу 1998 року, за будь-які п’ять років із розбивкою поквартально.

Чи є змога в Електронному кабінеті сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок?

Лише фізичні особи мають змогу засобами Електронного кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись однією з платіжних систем.

Для них реалізована можливість автоматичного заповнення платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.

Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету обрати податок (платіж), який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем: Portmone.com, EasyPay, Liqpay.

Після переходу на сайт платіжної системи платнику необхідно завершити заповнення платіжного документа та підтвердити операцію.

Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку.

Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДПС за телефоном 0 800 501 007 (напрямок 0).