Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Мала податкова реформа: нюанси Закону України №466

, опубліковано 28 серпня 2020 о 10:43

В останній тиждень серпня 2020 року в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Мала податкова реформа: нюанси Закону України №466».

На питання платників відповідав начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Іван Пунько.

Наводимо найактуальніші питання, які обговорювались під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Питання: Чого очікувати платнику за незбереження первинних документів, бухгалтерської та статистичної звітності?

Іван Пунько: Так з 23 травня 2020 року незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених Податковим кодексом України строків їх зберігання (1095 днів з дня подання податкової звітності, а для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням – термін зберігання становить 2555 днів) та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн. Раніше зауважу, що штраф становив 510 грн.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть штраф у розмірі 2040 грн (раніше – 1020 грн).

Питання: Яку пільгу з ПДВ впроваджено з часу дії Закону України №466?

Іван Пунько: Внесено зміни до підрозділу 2 розділу XX  Податкового кодексу України, зокрема, встановлена тимчасова пільга з ПДВ для операцій з передачі транспортних засобів малозабезпеченим верствам населення, а також органам спеціального призначення, яка діє до 31.12.2020 року.

Питання: Яку звітність мають подавати до контролюючих органів платники частини чистого прибутку (доходу) та платники дивідендів на державну частку?

Іван Пунько: Завдяки змінам, що запроваджені Законом №466, чітко визначено, що розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку прирівнюється до податкової декларації.

Цю звітність до контролюючих органів подають:

1) державні унітарні підприємства та їх об’єднання;

2) господарські організації, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, а саме:

- державні керуючі холдингові компанії;

- господарські товариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави;

- господарські товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких знаходяться у статутних капіталах господарських товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків та інші.

Обов’язковим додатком до розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку та його невід’ємною частиною є фінансова звітність відповідного платника.

Питання: Впроваджено нову вимогу щодо нанесення на марку акцизного податку на сигарети, цигарки та сигарили інформації щодо кількості штук у пачці (упаковці). А як будуть реалізовуватися залишки?

Іван Пунько: Марки акцизного податку, надруковані до 1 січня 2021 року, на яких не позначено кількість одиниць у пачці (упаковці), повинні бути використані до 1 липня 2021 року, а марковані такими марками тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.  

Питання: З 23 травня 2020 року змінено вартісний критерій визначення основних засобів з 6000 до 20000 гривень. Що буде з основними засобами введеними в експлуатацію до 23 травня?

Іван Пунько: Враховуючи, що вартісний критерій визначення основних засобів змінено з 23 травня 2020 року, цей критерій буде застосовуватись до основних засобів, що вводяться в експлуатацію з 23 травня 2020 року. Основні засоби, введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року, продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20000 гривень.

Питання: Які законодавчі нюанси діють при реєстрації платником ПДВ?

Іван Пунько: Новостворені суб’єкти господарювання зможуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платник ПДВ без подання реєстраційної заяви під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи-підприємця.

Єдиним способом подачі реєстраційної заяви платника ПДВ до контролюючого органу (для обов’язкової, добровільної реєстрації та перереєстрації) є спосіб подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Також збільшено час для подання суб’єктами господарювання реєстраційних заяв для добровільної реєстрації платниками ПДВ та у разі обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку - не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ (замість 20 календарних днів).

Питання: Чи змінено терміни подання звітності для виробників сільськогосподарської продукції?

Іван Пунько: Так, у 2020 році виробники сільськогосподарської продукції, які застосовують загальний річний податковий період, мають право подати декларацію з податку на прибуток за податковий (звітний) період – півріччя 2020 року та надалі застосовувати «особливий» річний період – з 1 липня 2020 року по 30 червня 2021 року.

Питання: Які строки прийняття та оприлюднення органами місцевого самоврядування рішень про встановлення ставок місцевих податків?

Іван Пунько: Рішення про встановлення місцевих податків та зборів приймаютьсяорганами місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Якщо до 15 липня орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, такі податки чи збори справляються за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

У рішенні про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати може не визначатися термін його дії. У такому випадку рішення буде чинним до прийняття нового рішення.

Зміна ставок місцевих податків та/або зборів, податкових пільги зі сплати місцевих податків і зборів потребує прийняття органом місцевого самоврядування нового рішення або внесення змін до чинного рішення.

Таке рішення має бути прийняте до 15 липня та офіційно оприлюднене до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період).

Якщо орган місцевого самоврядування оприлюднив рішення про встановлення місцевих податків та зборів після 25 липня поточного року, норми такого рішення будуть діяти не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим (тобто через один календарний рік).