Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Як подати запит на публічну інформацію: просто про головне

, опубліковано 17 червня 2025 о 09:09

Відповідно до ст. 19 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації», кожен має право звернутися до розпорядника з проханням надати публічну інформацію, яка є у його розпорядженні. При цьому неважливо, чи стосується ця інформація особисто заявника – і пояснювати причину запиту не потрібно.

Запит може бути особистим або колективним. Подати його можна в будь-який зручний спосіб: письмово, усно, телефоном, електронною поштою, факсом або поштою. Письмовий запит складається у довільній формі.

У запиті необхідно зазначити:

– ім’я або назву запитувача, адресу (поштову чи електронну), контактний номер, якщо є;

– короткий опис інформації або назву документа, якщо відома;

– дату та підпис (лише для письмового звернення).

Довідково. Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2020 № 405 (Наказ № 405) та розміщена на вебпорталі ДПС у розділі «Публічна інформація» за посиланням: Головна/Для громадськості/Публічна інформація/Форми подання запиту (https://tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-inform/formi-zapitu-na-informatsiyu/718590.html).

Якщо людина з інвалідністю або з інших поважних причин не може оформити запит письмово, це має зробити відповідальна особа податкового органу.

У формі запиту обов’язково вказується, яким способом бажано отримати відповідь: поштою, факсом, електронкою або ознайомленням із документами у спеціальному місці. Те саме потрібно зазначити й у довільному письмовому запиті.

Органи ДПС зобов’язані створити спеціальні місця, де можна ознайомитися з документами чи їх копіями.

Відповідь на запит надається у строк не пізніше 5 робочих днів. Якщо йдеться про загрозу життю, здоров’ю або безпеці людей, надзвичайні ситуації, які вже сталися або можуть виникнути, відповідь надається не пізніше 48 годин. У такому випадку клопотання має бути обґрунтованим.

Якщо інформації дуже багато або її потрібно шукати серед великої кількості даних, розгляд запиту можуть продовжити до 20 робочих днів. Про це запитувача обов’язково повідомляють письмово не пізніше 5 робочих днів з моменту надходження звернення.