У Збаразькій ДПІ ГУ ДПС у Тернопільській області заступник начальника Підволочиського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області Сергій Грабар провів «гарячу лінію» на тему «Використання сервісів ДПС та подання податкової звітності через «Електронний кабінет».
Додзвонювачі цікавилися, чи можна отримати податкові повідомлення для сплати за земельний податок фізичній особі в електронному вигляді. Тож податківець детально роз’яснив, що необхідно подати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. Код форми (F1391602 (для фізичних осіб) та J1391602 (для юридичних осіб)) Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. При цьому податкові повідомлення-рішення будуть надсилатися контролюючими органами в Електронний кабінет з одночасним надісланням фізичним особам на їх електронні адреси інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет. Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
На запитання, які документи підтверджують право на отримання податкової знижки щодо суми коштів, сплачених за навчання, отримали ґрунтовну відповідь. Документи подаються разом з декларацією про майновий стан і доходи: паспорт (1, 2 сторінка та сторінка прописки – одного з батьків, хто подає декларацію на отримання податкової знижки); договір з навчальним закладом; квитанцій про сплату за навчання за звітний рік; документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме, свідоцтво про народження дитини, свідоцтво про шлюб – якщо за чоловіка/дружину; реєстраційний номера облікової картки платників податків: студента і одного з батьків (хто подає декларацію на отримання податкової знижки); довідка з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий податок на доходи фізичних осіб та суму податкової соціальної пільги (в разі її наявності) за звітний податковий рік; реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).
Чимало запитань було і про особливості сплати єдиного податку. Скажімо, за яких умов ФОП – платник ЄП може самостійно (добровільно) перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп? Відповідаючи на це запитання, фахівець податкової служби розповів, що відповідно до п.п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку.
Додзвонювачі одержали обґрунтовані кваліфіковані відповіді на усі свої запитання. Також Сергій Грабар розповів платникам податків про основні цілі Національної стратегії доходів, які мають бути реалізовані до 2030 року, підходи до організації роботи Державної податкової служби України у зв’язку зі схваленням Кабінетом Міністрів України постанови від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі». Запровадження системи управління податковими ризиками у ДПС забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС по всій вертикалі, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.