Головне управління ДПС
у Тернопільській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

На «гарячій лінії» у Лановецькій ДПІ роз’яснено податкові новації в умовах воєнного стану

, опубліковано 01 вересня 2022 о 16:27

Нещодавно у Лановецькій ДПІ ГУ ДПС у Тернопільській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Податкові новації в умовах воєнного стану». На запитання громадян відповідав начальник Лановецької ДПІ Володимир ГОРОЩУК. Пропонуємо до уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них.

1. Що робити, якщо ПРРО не дає змоги закрити зміну?

Відповідь: Касир завершує робочий день і раптом виявляє, що ПРРО не дає можливості закрити зміну. Тоді слід встановити вид несправності, що стався. Можливі два варіанти помилки. Якщо вийшло з ладу програмне забезпечення, оновіть його версію. Після цього повторіть процедуру закриття зміни. Цього має вистачити. Коли ж заковика у несправності пристрою, подайте Повідомлення про виявлення несправностей ПРРО за ф.№2-ПРРО (J1316701). Цю форму знайдете у додатку 2 до Порядку №317. У Повідомленні зробіть позначку про несправність. Після відновлення роботи пристрою подайте заяву про реєстрацію ПРРО за ф№1-ПРРО (J/1316604). Її візьміть із додатка 1 до Порядку №317. У Заяві має бути позначка про відновлення роботи.  

2. Чи потрібен РРО в селі для фізичних осіб підприємців?

 Відповідь: Фізичні особи підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право проводити розрахунки без РРО та/або програмних РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО), якщо торгують товарами в роздріб на території села, селища, окрім підакцизних товарів (п.1 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою КМУ від 23.08.200 №1336). Вимога до розміру доходів – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року на один структурний /відокремлений підрозділ/ пункт продажу товарів. У 2022 році – це 1 мільйон 200 тисяч гривень. Якщо дохід перетнув цю межу – встановіть РРО.

3. Що робити, якщо немає Інтернету?

Відповідь: Дозволено на період дії воєнного стану проводити розрахункові операції на ПРРО в режимі офлайн понад строки, що визначені у статті 5 Закону про РРО. Тобто можна не дотримувати меж – 36 годин поспіль і не більше ніж 168 годин протягом місяця. Використовуйте фіскальні номери з діапазону, сформованого сервером ДПС. Тож у воєнний час не зважайте на відсутність або наявність Інтернету – застосовуйте ПРРО під час кожної розрахункової операції, тобто коли приймаєте готівку або платіжну картку в розрахунок за товар чи послугу.

4. Які активи можна не декларувати під час одноразового декларування?

Відповідь: Ті, з яких сплачено податки і збори, навіть якщо особа не використає своє право на подання одноразової добровільної декларації, зокрема:

активи, сумарна вартість яких не перевищує 400 тис. грн на дату завершення одноразового добровільного декларування;

квартира чи квартири, загальна площа яких не перевищує сукупно 120 кв. м або майнові права на такі квартири у багатоквартирному житловому будинку незавершеного будівництва,підтверджені відповідними документами;

житлові будинки або об’єкти незавершеного будівництва, загальна площа яких не перевищує 240 кв. м за умови наявності у фізичної особи права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;

об’єкти нежитлової нерухомості, загальна площа яких не перевищує 60 кв. м;

земельні ділянки, сукупний розмір яких не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст.121 Земельного кодексу (не більше 0,01-2,0 гектарів залежно від призначення земельної ділянки);

один транспортний засіб особистого некомерційного використання.