Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Борщові розповіли про РРО та електронні сервіси

, опубліковано 11 грудня 2020 о 12:02

У Борщівській Державній податковій інспекції ГУ ДПС у Тернопільській області  відбулась «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій та використання електронних сервісів». На запитання відповідав начальник Борщівської ДПІ Богдан Боднарук.

Пропонуємо до уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них:

Питання: Що таке програмний РРО?

Боднарук Богдан: Програмний реєстратор розрахункових операцій – програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої, в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій  з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

Питання: Розкажіть про послідовність дій, щоб зареєструвати програмний РРО?

Боднарук Богдан: Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись програмне РРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України.

Реєстрація програмного РРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у електронній формі через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій.

Після включення програмного РРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий програмний РРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для програмних РРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557.

Питання: Як відмовитися від РРО і почати застосовувати програмні реєстратори?

Боднарук Богдан: Суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких реєстраторів розрахункових операцій із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених законом про РРО.

Питання: У чому полягають переваги Електронного кабінету для платника податків?

Боднарук Богдан: Електронний кабінет працює цілодобово в реальному часі і не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення. Цей сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків тощо.

Питання: Чи буде потрібне РРО у 2021 році при продажу текстилю, автозапчастин та товарів (надання послуг) через Інтернет?

Боднарук Богдан: У 2021 році підприємці платники єдиного податку 2-4 груп, які здійснюють зазначені операції, будуть зобов'язані вести розрахунки через РРО у разі перевищення ліміту доходу (за проектом його встановлено на рівні 220 мінімальних заробітних плат (у 2021 році  це буде 1 320 000 грн). При отриманні доходу до 220 мінімальних заробітних плат у 2021 році підприємцями РРО не потрібно застосовувати.

Питання. Чи застосовуються касові апарати платниками єдиного податку на сьогодні, в яких сферах діяльності?

Боднарук Богдан: На сьогодні платники, котрі перебувають на спрощеній системі оподаткування, використовують РРО при реалізації:

- підакцизних товарів (пива);

- технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;

- лікарських засобів, виробів медичного призначення.

Питання: Чи справді дуже зручно подавати звітність в електронному вигляді?

Боднарук Богдан: Податковим кодексом України передбачено подання звітності в електронному вигляді, і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.

Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податної звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.