Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Декларування державних службовців. Які декларації підлягають вилученню з Реєстру?

, опубліковано 14 лютого 2025 о 14:34

Першого січня 2025 року стартувала щорічна кампанія декларування державних службовців за підсумками 2024 року, яка триватиме до 31 березня поточного року включно.

З метою забезпечення виконання норм антикорупційного законодавства, Національним агентством з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) розроблено Порядок вилучення з відкритого доступу декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (наказ НАЗК від 12.10.2023 № 221/23, у додатку), який 17 жовтня 2023 року набрав чинності. Це означає, що суспільство не бачить декларації деяких категорій декларантів.

Чиї декларації підлягають вилученню з Реєстру?

1. військовослужбовців (крім, зазначених у п.п. 1-4 ч. 7 ст. 45 Закону);

2. поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному ст. 24 Закону України «Про Національну поліцію» (крім, зазначених у п.п. 1-5 ч. 7 ст. 45 Закону);

3. осіб, які належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею у зв’язку з безпосереднім здійсненням такими особами оперативно-розшукової, контррозвідувальної, розвідувальної діяльності, а також осіб, які претендують на зайняття таких посад, та осіб, які припинили діяльність;

4. суб’єктів декларування, які для виконання службових повноважень на постійній основі перебувають на територіях, на яких ведуться активні бойові дії;

5. суб’єктів декларування, які перебувають на тимчасово окупованих територіях;

6. суб’єктів декларування, які беруть участь в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки у складі національних контингентів або національного персоналу в інших країнах;

7. полонених, інтернованих;

8. суб’єктів декларування, які внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов’язаного з виконанням службових повноважень чи військової служби перебувають на лікуванні та/або реабілітації;

9. суб’єктів декларування, які є членами сім’ї зазначених вище осіб.

За бажанням суб’єкта декларування може бути вилучено (вже вилучено) з відкритого доступу всі наявні у Реєстрі документи, подані вищезазначеними особами, а саме: декларації та повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, подані за всі періоди.

Хто може бути ініціатором вилучення декларації?

1) керівники державних органів (заступники керівників), у тому числі ті, що ведуть облік суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), і цей орган є останнім місцем  роботи (несення служби), пов’язаним із обов’язком подати декларацію;

2) сільський, селищний, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради, голова (заступник голови) районної у місті ради, районної, обласної ради:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах, а також виконують повноваження депутатів місцевих ради;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що

належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (несення служби, виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;

3) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів:

- стосовно суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), на яких поширюється ст. 52-1 Закону;

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів.

Як підготувати подання на вилучення декларації?

1. форма подання визначена Порядком вилучення декларації з публічного доступу;

2. достовірність даних, вказаних у поданні, забезпечує особа, яка підписала подання. У поданні підставою вилучення є відповідна частина статті 45 Закону;

3. подання і додаток до нього підписує керівник (заступник керівника) державного органу (центрального апарату);якщо подання підписав заступник керівника органу, до подання необхідно додати наказ про уповноваження такого заступника на підписання та направлення подань;

4. подання і додаток до нього скріплюється печаткою;

5. подання подається у письмовій формі (не таємно), а додаток до подання додатково надається на електронному носії у машинозчитувальному форматі (csv, xls, xlsx, json), на флеш-носії або CD диску.

У які строки  має бути направлене подання?

НАЗК зазначає, що загалом це можна зробити протягом дії воєнного стану.

Які подання не розглядатимуться?

1. якщо подання не відповідає формі, наведеній у додатку до Порядку вилучення декларації з публічного доступу;

2. якщо подання або додаток до нього не підписано чи не скріплено печаткою органу (військового формування) або підписано особою, яка не мала права його підписувати;

3. якщо додаток до подання у машинозчитуваному форматі на електронному носієві інформації не надано або пошкоджено.

НАЗК упродовж 3 робочих днів з дня, наступного за днем надходження подання, письмово повідомлятиме про залишення подання без розгляду, а також у випадках, якщо особу, вказану у поданні, не ідентифіковано.

Подання може бути надіслано повторно.

Увага! Індивідуальні звернення субʼєктів декларування з проханням вилучити їх декларацію з відкритого доступу НАЗК не будуть задоволені! 

Звільнені суб’єкти декларування, а також суб’єкти декларування, які припинили виконання повноважень чи несення служби, з питання ініціювання питання про вилучення їх декларацій з відкритого доступу мають письмово звернутись до керівників органів, у яких в них востаннє виник обов’язок декларуватись. 

Нагадуємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК.

Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до  уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції, а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94.

Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням. https://wiki.nazk.gov.ua/category/tehnichna-dopomoga-v-roboti-z-reyestramy-nazk/ 

Примітка! Зазначена інформація може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів.

Радимо орієнтуватися на роз'яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/ ), адже саме тут вони систематично оновлюються та є актуальними.