Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про законодавчі новації розповідатимуть податківці – на «гарячій лінії»

, опубліковано 12 листопада 2020 о 09:49

Податкове законодавство України є одним із важливих у правовій системі України. При цьому спостерігається тенденція щодо його нестабільності, тим паче в період пандемії вносяться певні поправки. Як показує практика його правозастосування, зміни, що вносяться до законів України з питань оподаткування, досить часто спричиняють деякі труднощі для платників. Аби розтлумачити платникам податків про останні зміни податкового законодавства, у другій декаді листопада цього року в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області провели сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Законодавчі новації податкового законодавства».

На питання платників відповідала начальниця управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Тернопільській області Наталія Волошинович.

Наводимо питання, які цікавили додзвонювачів, під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Питання: Є багато ФОПів, які не ведуть господарської діяльності та написали заяву на закриття, але у податковому органі ще не проведено ліквідаційну перевірку. Як платнику прискорити цей процес?

Наталія Волошинович: Так, є багато платників податків – фізичних осіб, які не здійснювали підприємницьку або незалежну професійну діяльність та не мають податкових ризиків, й очікують зняття з податкового обліку більше трьох років. 

Для оптимізації процесу зняття з обліку без проведення перевірки ФОПів, які фактично не здійснювали господарську діяльність, ДПС затверджено методичні рекомендації. Це спрощує та прискорює механізм припинення діяльності таких платників.

У рекомендаціях визначено механізм організації роботи комісій із розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб та форму висновку доперевірочного аналізу щодо недоцільності проведення перевірки.

Питання: Податкова служба не врахувала таблицю даних платника ПДВ. Які наші дії?

Наталія Волошинович: Коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в Таблиці, яка врахована, у тому числі в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування Таблиці, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.

Платник ПДВ має право подати повторно Таблицю з поясненнями для розгляду комісією регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Питання: На сьогодні є нашуміле питання щодо сплати податку з іноземних доходів. Відбулися якісь зміни?

Наталія Волошинович: Ні, змін не відбулося. Проте нагадаю, на сьогодні в законодавстві чітко врегульований механізм щодо сплати податків. При отриманні доходів, зокрема іноземних, громадяни мають подати декларацію про майновий стан та доходи. Саме в ній визначається сума отриманих доходів та сума податків, визначених до сплати.

При цьому, якщо громадянин отримував доходи за кордоном  і сплатив податки там, то за умови надання таких підтверджуючих документів йому не доведеться сплачувати податки ще раз і в України. Для цього наша держава уклала Угоди про уникнення подвійного оподаткування з іншими країнами. За цими угодами, зокрема, для визначення права на пенсію Пенсійним фондом України може бути взято до уваги стаж роботи в іншій країні.

Для зарахування Україною страхового стажу, набутого за кордоном в державах, з якими укладено двосторонні угоди, громадянин України повинен офіційно (легально)  працювати за кордоном (в деяких випадках не менше, ніж певний період часу – рік) та сплачувати всі відповідні відрахування там, зокрема соціальний внесок.

Питання: Помилково заплачено кошти на інший рахунок. Як можна уникнути відвідин податкової та повернути кошти?

Наталія Волошинович: Платники податків мають змогу у режимі 24/7 дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет в «три кліки».

У головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).

Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити територіальному органу ДПС.

Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливе лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.

Питання: Чого податкова не сповіщає платників про виникнення податкового боргу?

Наталія Волошинович: Державною податковою службою України запроваджено електронний сервіс – «InfoTAX».

Суть сервісу, через месенджери Telegram та Viber платники податків мають можливість отримувати інформацію про:

- стан розрахунків з бюджетом;

- реєстраційні та облікові дані;

- про результати обробки документів;

- про строки подання звітності та сплати податків.

Наступний етап сервісу буде запроваджено з січня 2021 року та надаватиме такі можливості як передзаповнення звітності для платників єдиного податку, перехід до сплати податків у «два кліки» та, зокрема оповіщення про виникнення податкового боргу, а також про можливість виникнення податкового боргу у разі несвоєчасної сплати.

Для доступу до сервісу необхідно у відповідному месенджері (наприклад, Telegram) знайти InfoTAX, в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.

Питання: Отримали податкове повідомлення-рішення після перевірки. Там зазначено, що нарахування я маю проплатити протягом 10 робочих днів, але раніше було календарні. Чи це не опечатка?

Наталія Волошинович: Ні, все вірно. Законом України від 16 січня 2020 року №466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» змінені строки сплати грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами перевірки – з 10 календарних днів на 10 робочих днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення.