Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Акциз, ліцензії та електронні сервіси: підсумки «гарячої лінії» ГУ ДПС області

, опубліковано 05 листопада 2025 о 13:06

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася «гаряча лінія» на тему «Акцизний податок та ліцензійна діяльність: актуальні запитання». На звернення платників податків відповідав начальник управління контролю за підакцизними товарами Роман Савка.

Під час спілкування платники запитували про особливості отримання ліцензій на торгівлю підакцизними товарами, порядок листування з податковими органами через Електронний кабінет, а також про нові правила, що діють з 2025 року.

Зокрема, громадян цікавило, чи потрібно додатково подавати заяву про згоду на електронне листування у разі отримання ліцензії. Як пояснив Роман Савка, суб’єкти господарювання, які подають заявки на отримання ліцензій на торгівлю підакцизними товарами або зберігання пального, обов’язково мають подати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою F1391602/J1391602. Це дозволяє спростити взаємодію з ДПС та прискорює процес отримання ліцензій.

Також чимало запитань стосувалося дотримання вимог до середньої заробітної плати працівників для збереження чинності ліцензії. Податківець наголосив, що такі вимоги поширюються на всіх працівників суб’єкта господарювання, а не лише на тих, хто безпосередньо працює на підакцизному об’єкті.

Окрему увагу приділили нововведенням, які почали діяти з 1 січня 2025 року. Відтепер усі нові ліцензії на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами для електронних сигарет і пальним видаються безстроково. Таке рішення, за словами фахівця, спрямоване на дерегуляцію підприємницької діяльності та зменшення адміністративного навантаження на бізнес.

Під час «гарячої лінії» учасники отримали детальні роз’яснення щодо заповнення заяв, порядку продовження ліцензій та подання звітності. Роман Савка також акцентував, що податкова служба відкрито працює з бізнесом і заохочує підприємців користуватися електронними сервісами ДПС для зручності та оперативності у вирішенні питань.

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області зазначають, що проведення таких інформаційно-консультаційних заходів має на меті підвищення рівня податкової культури платників та забезпечення прозорих умов ведення діяльності у сфері обігу підакцизних товарів.