Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія з Наталією Стецько: як уникнути помилок при сплаті земельного податку

, опубліковано 24 вересня 2025 о 14:52

Помилки у платіжках часто призводять до того, що кошти громадян потрапляють у «нез’ясовані надходження» й не зараховуються до бюджету. Щоб цього уникнути, у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася «гаряча лінія» за участю начальниці управління економічного аналізу Наталії Стецько.

Про що запитували платники?

Під час прямого спілкування громадян найбільше цікавило:

· які саме реквізити обов’язково треба перевіряти перед підтвердженням платежу;

· як діяти, якщо кошти вже помилково пішли не за призначенням;

· чи можна сплатити податок за іншу особу та які дані потрібно вказати;

· як швидко перевірити факт зарахування коштів.

Які роз’яснення надала податкова служба?

·  при оплаті через мобільний застосунок банки автоматично підтягнуть дані, але відповідальність за їх правильність все одно несе платник;

· у реквізитах обов’язково має бути правильно зазначений податковий номер та ПІБ того громадянина, за якого здійснюється платіж;

· після сплати коштів наступного дня можна перевірити їх зарахування у приватній частині Електронного кабінету;

· якщо сталася помилка – її можна виправити, звернувшись до податкової служби із заявою про уточнення платежу.

Результати «гарячої лінії»

Годинне спілкування показало:

- найбільше питань виникає у громадян при сплаті податків у касах банків;

- помилки трапляються здебільшого у призначенні платежу (не вказують код виду сплати 101 або роблять занадто загальний опис);

- завдяки консультаціям кілька платників змогли одразу уточнити свої ситуації та отримали алгоритм дій, щоб їх кошти були зараховані правильно;

- громадяни відзначили зручність пам’ятки, яку підготувала податкова служба.Наприкінці спілкування Наталія Стецько запросила платників при потребі та нагоді відвідати Офіс податкових консультантів у Тернополі. Це сучасний сервісний простір податкової служби, створений для того, щоб допомагати громадянам та бізнесу у вирішенні практичних питань оподаткування.

У офісі можна отримати:

· індивідуальні консультації щодо правильності заповнення реквізитів та сплати податків;

· роз’яснення складних ситуацій, коли кошти були помилково перераховані чи потрапили у «нез’ясовані надходження»;

· допомогу в оформленні заяв, повідомлень чи пояснень до податкової служби;

· інформацію про сервіси Електронного кабінету, які дозволяють перевіряти власні податкові зобов’язання онлайн.

Фахівці офісу працюють у зручному форматі та готові надати підтримку як фізичним особам, так і підприємцям. Саме тут можна отримати практичні поради, що дозволяють уникати помилок у майбутньому та заощаджувати час.