Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про міжнародні підходи управління в ДПС – під час телефонного спілкування

, опубліковано 24 грудня 2024 о 09:36

Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) говорила нещодавно під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальниця управління економічного аналізу ГУ ДПС у Тернопільській області Наталія Стецько.

Як розповіла додзвонювачам Наталія Стецько, застосування податкового комплаєнсу є практикою Європейського Союзу у податковій сфері. На сьогодні він є однією з важливих складових реформування податкової системи України у межах Національної стратегії доходів.

Посадовиця розповіла, що податківці, відповідно до проєкту, здійснюють аналіз ризиків, визначають найбільші з них та зʼясовують їх причину, за результатами такого аналізу робота Служби спрямовується так, щоб досягти максимального ефекту в умовах обмежених трудових ресурсів та забезпечити однаковий, справедливий і неупереджений підхід до всіх платників.

Комплаєнс-ризики у податковому адмініструванні – це ризики, які призводять до втрати доходів, якщо платники податків не дотримуються чотирьох основних обов’язків, визначених податковим законодавством. Це – належна реєстрація в податковій системі, своєчасне подання податкової звітності, зазначення повної та достовірної інформації у податковій звітності та своєчасна сплата податкового зобов’язання в установлені терміни.

Під час телефонного спілкування додзвонювачам було розʼяснено основні переваги, які очікуються від впровадження системи управління податковими ризиками дотримання податкового законодавства. Зокрема, це дасть змогу допомогти платникам уникнути найбільш поширених помилок під час заповнення звітності та сплати податків, максимально спростити процес звітування та сплати, мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового законодавства, запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника до системи відслідковування ризиків у ДПС і кінцевого результату – сплати податків і зборів до бюджету усіх рівнів тощо.

Під час телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді та роз’яснення згідно з нормами чинного законодавства.