Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Реєструємо РРО та ПРРО: основні моменти

, опубліковано 31 травня 2023 о 08:42

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО). На запитання платників податків відповідав начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий.

Під час «гарячої лінії» додзвонювачі цікавились первинною реєстрацією РРО в контролюючому органі. Саме первинній реєстрації підлягають моделі (модифікації) РРО, що містяться у першій частині Реєстру РРО та раніше не були зареєстровані, тобто які не експлуатувалися (нові).

Цікавило платників, де можна перевірити реєстрацію РРО та ПРРО. Так, суб'єкт господарювання може перевірити реєстрацію всіх зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних РРО у відкритій частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), в меню Реєстри у вкладці «Інформація про РРО» шляхом пошуку за їх даними.

Чимало запитань прозвучало і стосовно послідовності дій платника для реєстрації програмного РРО. Посадовець роз’яснив, що суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п.63.3 ст.63 Податкового кодексу України.

Така реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію ПРРО за формою №1-ПРРО, що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій. Після включення ПРРО до реєстру ПРРО такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання. Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами. 

Звернено увагу платників, що якщо відбулося перейменування назви міста, вулиці тощо, де розміщений об’єкт оподаткування, то платник податків надає до контрольного органу за основним місцем обліку повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. Повідомлення подається з метою уникнення розбіжностей між відомостями щодо місцезнаходження цієї господарської одиниці.

На всі запитання платникам були надані вичерпні відповіді.