Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронний кабінет: сервіс для платників

, опубліковано 15 лютого 2022 о 15:26

Одним із напрямів модернізації інформаційної системи органів ДПС є запровадження електронного сервісу з надання електронних послуг платникам податків з використанням Інтернет-середовища та єдиного вебпорталу ДПС України – персонального Електронного кабінету платника.

Електронний кабінет платника – це електронний сервіс, який за допомогою спеціального інструмента доступу з використанням електронно-цифрового підпису дозволяє платнику податків працювати з органами податкової служби в режимі реального часу.

Тож про онлайн можливості (найбільш запитувані) поспілкуємося із заступником Головного управління ДПС у Тернопільській області Петром ЯКИМЧУКОМ.

Як можна провести онлайн звірку зі сплати податків, щоб переконатися у відсутності заборгованості перед бюджетом, а у разі її наявності ­– запобігти подальшому накопиченню, вчасно сплативши борг?

– Перевірити стан розрахунків з бюджетом громадяни можуть скориставшись електронними сервісами податкової служби у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.

– Платником податків змінено особисті реєстраційні дані, наприклад: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання. Чи можна внести зміни через електронні сервіси ДПС?

Якщо фізична особа – платник податків змінив особисті реєстраційні дані, а саме: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання (податкову адресу) тощо, то такий платник зобов’язаний повідомити контролюючі органи про зміну даних протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання до контролюючих органів Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Форма №5 ДР) або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта (Форма №5 ДРП).

На сьогодні існує два шляхи внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків шляхом подання Заяви за формою №5 ДР:

- особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу;

- засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» на офіційному вебпорталі ДПС, з використанням кваліфікованого електронного підпису.

– А звітувати з одноразового (спеціального) добровільного декларування також можна в Електронному кабінеті?

Так, скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків. І така одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається безпосередньо декларантом до контролюючого органу, в електронній формі.

Як через Електронний кабінет можна дізнатися про доходи, отримані у 2021 році?

Фізична особа – платник податків засобами Електронного кабінету може отримати у відповідь на запит відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.

Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.

Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету в розділі: Допомога → ЕК для громадян → Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Зазначимо, що на сьогодні триває обробка інформації, яка надійшла від податкових агентів згідно з поданими податковими розрахунками за формою 4ДФ. Граничний термін подання вказаних відомостей до контролюючих органів за ІV квартал 2021 року – 09.02.2022. Згідно з регламентом комп’ютерної обробки податкової звітності, обробка таких відомостей здійснюється протягом 9 робочих днів після граничного строку подання звіту, тобто останній день обробки звітності − 21.02.2022.

Чи можна змінити систему оподаткування через Електронний кабінет платника?

Так. Для надіслання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою – підприємцем в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.

У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

При переході фізичної особи – підприємця на спрощену систему оподаткування (перша-третя група платників єдиного податку) додатково до Заяви подається розрахунок доходу за попереднiй календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі – Розрахунок). Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля.

При наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Варто врахувати, що вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції №2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету.

– Увійти до Електронного кабінету можна з допомогою QR-коду?

Так, скористатися податковими електронними сервісами стало ще простіше. Мінцифри та Державна податкова служба України спростили вхід до Електронного кабінету. Для швидкого входу користувач може скористатися QR-кодом: обрати спосіб входу Дія та «Отримати код»; відсканувати QR-код; підтвердити особу через мобільний додаток «ДІЯ» та підписати Запит.

– Нагадайте, що ж можна отримати через Електронний кабінет?

За допомогою Електронного кабінету,  у режимі реального часу можна сформувати та надіслати до органів ДПС:

- податкову та фінансову звітність,

- запити на отримання інформації,

- заяви для реєстрації платниками окремих податків,

- листи,

- сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань.

– Куди звертатися за допомогою щодо користування Електронним кабінетом?

При виникненні питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 1*1 та 2*1) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.