Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звітність в електронному вигляді – переваги для платників податків

, опубліковано 11 травня 2021 о 10:12

Актуальне інтервю із заступником начальника

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Петром Якимчуком

Час іде, і прогрес не стоїть на місці. Якщо вчора нам доводилося вистоювати в чергах до податкової, щоб подати звітність, то сьогодні це робить за нас програмне забезпечення всього за 5 хвилин. Ще кілька років тому сама тільки ідея подання звітів в електронному вигляді була фантастикою і не викликала довіри, нині ж це доступно кожному.

Сьогодні у платника податків є вибір – подавати звіт в електронному вигляді в режимі онлайн, або за старим методом – старинці віднести його самостійно в контролюючий орган. Проте деякі платники податків позбавлені можливості звітувати наручно, як скажемо платники податку на додану вартість.

– Які переваги електронної звітності перед традиційним методом подання звітів?

– Насамперед це економія часу, вибір зручного моменту для подання звітності, наявність додаткових пріоритетів для усунення неточностей, наявність додаткових можливостей програми (підказок, нагадувань, консультацій, автозаповнення звітності), постійні оновлення, оперативний контроль стану та якості звітування, автоматичне формування електронного архіву.

– Що необхідно платнику для подання звітності в електронній формі?

– Все досить просто: необхідно отримати електронні сертифікати в будь-якому з Акредитованих Центрів сертифікації ключів. Нагадаю, що податковий орган надає дану послугу безкоштовно. Увійшовши на сайт АЦСК ІДД ДПС, платник податків отримає повну інформацію про те, що потрібно та як їх отримати.

Необхідно отримати сертифікати на підпис посадової особи, яка підписує, і якщо є печатка, то і сертифікат на друк.

Наприклад, якщо фізична особа-підприємець має печатку, йому необхідно отримати два сертифікати, а скажу із практики, що більшість підприємців не використовують її.

Так, отримали електронний ключ, а що далі?

– Надалі треба вибрати програмне забезпечення, яке будемо використовувати для подання електронної звітності.

Так, знадобиться спеціальна програма, яка дозволить підписувати електронними сертифікатами звітність або іншу документацію і відправляти до контролюючих органів.

Яку програму для подання звітності обрати?

З даного питання можу зазначити, що є безліч платних. Проте Державна податкова служба надає безкоштовне програмне забезпечення:

- «Електронний кабінет»;

- «Єдине вікно подання електронної звітності».

– То що ж краще для платника?

– Я б зупинився на «Електронному кабінеті». Адже він удосконалюється, поновлюється новими можливостями дуже часто. Електронний кабінет – це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціального встановленого клієнтського додатка. Даний сервіс дає можливість не лише подати звітність та різноманітну документацію, а ще й сплатити податки.

Електронним кабінетом можуть скористатися й громадяни? Дане питання цікаве й для мене.

– Так, для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, який надає такі можливості:

- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступ до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання декларації про майновий стан і доходи;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.

Тож і вам також знадобиться електронний ключ!

– Давайте продовжимо: як почати працювати з електронною звітністю?

– Отже, платник податків визначився з програмою, придбав чи скористався від ДПС, отримав електронні сертифікати з акредитованих центрів сертифікації ключів.

Ще раз нагадаю, що ДПС такі ключі видає безкоштовно. Звернутися можна за адресою: 46003, м. Тернопіль, вул. Білецька,1 (ліва сторона адміністративного будинку) ЦОП Тернопільської ДПІ, каб. №122, тел. (0352) 23-53-61.

Тоді виникає закономірне запитання: що далі робити, як здавати звітність?

Для відправки першого електронного звіту до податкової необхідно виконати наступні кроки.

По-перше, укласти договір з податковою для визнання електронних документів. Такий договір готується в електронному форматі, підписується електронними ключами і прямує до податкової служби. Обов’язково необхідно дочекатися квитанцій про підписання договору.

По-друге, скласти необхідний звіт, накласти на нього необхідні електронні підписи і направити в податкову службу. Дочекатися квитанції про подання звітності.

Все, – звіт подано.

– Як здійснюється подання копій податкових декларацій в електронному вигляді до контролюючого органу?

– Якщо відповідно до норм Податкового кодексу України платник податків повинен подати копію податкової декларації, подання таких документів в електронному вигляді здійснюється програмним забезпеченням, яке використовує платник. Копія податкової декларації в електронному вигляді формується згідно з вимогами п. 4 Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання. Також у податковій декларації, яка надсилається як копія, має бути заповнена позначка про подання копії, якщо форма податкової декларації передбачає можливість зазначення такої позначки.

До формування та надсилання копії податкової декларації необхідно здійснити направлення до контролюючого органу оригіналу податкової декларації.