Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Заліщицька ДПІ: відповіді на актуальні питання – із перших уст

, опубліковано 20 жовтня 2022 о 14:29

У Заліщицькій ДПІ Головного управління ДПС у Тернопільській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Актуальні питання податкового законодавства».

На запитання додзвонювачів відповідав начальник Заліщицької ДПІ Головного управління ДПС у Тернопільській області Ігор Глухманюк. Вашій увазі пропонуємо найактуальніші питання прямого зв’язку та відповіді на них.

Запитання 1. Коли сплачують податок на нерухомість юридичні  та фізичні особи?

Ігор Глухманюк: Нагадую, що юридичні особи сплачують податок на нерухомість щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, авансовими внесками, які відображаються у річній податковій декларації .

Фізичні особи повинні сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом 60 днів із дня вручення податкового повідомлення – рішення. Якщо таке повідомлення-рішення не надійшло, то варто звернутися до податкового органу за місцем реєстрації, щоб уникнути нарахувань пені та штрафів.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, потрібно платити один раз на рік. Прострочення сплати платежу строком на 30 днів призведе до автоматичного збільшення суми податку на 10%.

Прострочення платежу на більше ніж 30 днів, збільшить суму податку на 20 відсотків.

Запитання 2. Якщо платник податків бере участь у воєнних діях, які наслідки невиконання податкових обов’язків?

Ігор Глухманюк: Відповідно до норм Податкового кодексу України платники податків, які у зв’язку з наслідками їх безпосередньої участі у воєнних діях не дотримувалися визначених термінів виконання податкових обов’язків, звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом України за невиконання податкових обов’язків, за умови виконання таких обов’язків  протягом одного місяця з дня закінчення дії наслідків, які унеможливили виконання таких обов’язків.

Запитання 3. Як скасувати реєстрацію ПРРО?

Ігор Глухманюк: Нагадую, що реєстрація ПРРО (програмних реєстраторів розрахункових операцій) скасовується на підставі Заяви про реєстрацію ПРРО за формою №1-ПРРО з позначкою «Скасування реєстрації». Цю Заяву необхідно подати за допомогою Електронного кабінету чи засобами телекомунікації або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей ПРРО з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».

До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має передати всі копії створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних звітів.

Запитання 4. Яка перевірка проводиться та у які строки у разі неподання або несвоєчасного подання податкових декларацій (розрахунків)?

Ігор Глухманюк: Зазначу, що  предметом камеральної перевірки може бути своєчасність подання податкових декларацій(розрахунків).

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання.

Поряд із цим документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звіт про контрольовані операції або документацію з трансфертного ціноутворення, якщо їх подання передбачено законом.

При цьому тривалість документальних позапланових перевірок не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому-восьмому п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів.

Продовження строків проведення документальних позапланових перевірок можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи ) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більше як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.

При цьому тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України податкові перевірки здійснюються з урахуванням п.п. 69.2 п.69 підрозд.10 розд. ХХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України.