Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Козівська ДПІ: на «гарячій лінії» - про актуальні питання оподаткування

опубліковано 28 грудня 2021 о 10:00

Нещодавно про нюанси подання електронної звітності під час сеансу «гарячої лінії» із платниками податків спілкувався начальник Козівської ДПІ Головного управління ДПС у Тернопільській області Володимир Кадубець.

Пропонуємо найактуальніші питання прямого спілкування та відповіді на них.

Питання: Де можна виготовити електронний цифровий підпис (ЕЦП)?

Володимир Кадубець: Отримати послуги ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Сьогодні таких центрів в Україні є 24. Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру суб'єктів, які надають послуги, пов'язані з ЕЦП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (https://czo.gov.ua/ca-registry), що здійснює акредитацію центрів сертифікації ключів.

Питання: Який термін дії електронного підпису?

Володимир Кадубець: Строк дії сертифікатів ЕЦП, не перевищує два роки. Після закінчення цього терміну, для накладення ЕЦП на документи, необхідно здійснити повторне отримання послуг. Причиною цього є вимоги захисту інформації, які висуваються до засобів, що використовуються для накладення ЕЦП.

Питання: Якими способами можна подавати електронну звітність?

Володимир Кадубець: Платники податків для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді можуть скористатися функціоналом Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua), Єдиного вікна подання електронної звітності.

Питання: Чи можна оформити податкову знижку через Електронний кабінет?

Володимир Кадубець: Дуже слушне запитання, адже платники податків мають право подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки, відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України за минулий рік лише до 31 грудня 2021 року включно.

Форма податкової декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).

Зауважимо, що у формі декларації передбачено окремий додаток ФЗ для здійснення розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку із використанням права на податкову знижку.

Декларацію можна направити до податкових органів засобами електронного зв’язку. Для цього можна скористатися Електронним кабінетом. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Питання: Як подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію через Електронний кабінет?

Володимир Кадубець: Одноразову (спеціальну) добровільну декларацію можна подати лише в електронній формі за допомогою приватної частини Електронного кабінету платника податків до 1 вересня 2022 року.

Форма Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021 № 439.

Вам необхідно увійти до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Після цього слід обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити». Персональні дані, які підтягнуться автоматично, слід уважно перевірити. Після цього заповнити необхідні розділи та поля Декларації. Наступним кроком буде перевірка декларації, підписання та відправлення шляхом натискання необхідних кнопок в меню.

Хотів би також наголосити, що мета одноразового добровільного декларування – легалізація майна, набутого внаслідок ухилення від сплати податків. Подання декларації та сплата збору звільнить фізичну особу від відповідальності за порушення податкового/валютного законодавства, а також нарахування та сплати податків і зборів щодо доходів, за допомогою яких були набуті задекларовані активи.