Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ № 4 засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Тернопільській області

опубліковано 06 жовтня 2025 о 16:40

Дата та час проведення: 02.10.2025 року, 15.00 год. 

Місце проведення: зал засідань колегії Головного управління ДПС у Тернопільській області (м. Тернопіль, вул. Білецька, 1)

 

Присутні від ДПС: 

Людмила Кривик, заступник начальника управління – начальник відділу планових перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Тернопільській області;

Андрій Вегера, заступник начальника управління – начальник відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Тернопільській області;

Микола Рудницький, начальник управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС у Тернопільській області;

Наталія КУНЦЬО, начальниця відділу ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Тернопільській області;

Володимир Брудко, начальник управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області;

Наталія Сорока, завідувачка сектору інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Тернопільській області.

 

Присутні від інститутів громадянського суспільства:

12 учасників Громадської ради (перелік додається). 

Відсутні – 4 (з поважних причин).

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Мораторій на перевірки, ризикоорієнтований підхід до податкового контролю, впровадження Е-аудиту. Результати роботи управління податкового аудиту ГУ ДПС: підсумки 9 місяців (кількість, типові порушення). Особливості застосування штрафних санкцій під час перевірок щодо застосування РРО/ПРРО.

2. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та земельний податок: робота з податковим боргом.

3. Вимоги, які запроваджуються з 1 жовтня 2025 року щодо мінімального розміру заробітної плати у сфері роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, рідинами для електронних сигарет та пальним.

4. Ознайомлення з роботою Офісу податкових консультантів. 

5. Різне. 

 

СЛУХАЛИ:

Михайла Лучка, який відкрив засідання та запропонував проголосувати за запропонований Порядок денний. 

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 12; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Затвердити запропонований Порядок денний.  

 

З питання 1 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Людмилу Кривик, яка розповіла про мораторій на перевірки, ризикоорієнтований підхід та впровадження електронного аудиту. Також підбили підсумки роботи за дев’ять місяців: скільки перевірок проведено.

Андрія Вегеру, який доповнив колегу та розповів, які порушення найчастіше трапляються та як застосовуються штрафні санкції під час контролю за використанням РРО та ПРРО.

Івана Іскерського, Тараса Маршалка, Павла Іванечка, Юрія Іванечка, які запитували про надання інформації на запит податкової служби, про перелік ризиків щодо повноти сплати податків, про динаміку кількості проведених перевірок, про відпрацювання нотаріусів і з чим це пов’язано тощо.

Людмилу Кривик, Андрія Вегеру, які відповіли на запитання.

Михайла Лучка, який запропонував взяти до відома інформацію та запропонував розглянути на наступному засіданні ради питання щодо аналізу практики надсилання запитів суб’єктам господарювання та їх результати.

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 12; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Інформацію взяти до відома, розглянути на наступному засіданні ради питання щодо аналізу практики надсилання запитів суб’єктам господарювання та їх результати .

 

З питання 2 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Миколу Рудницького, який розповів про роботу з податковим боргом. Зокрема, на Тернопільщині боргів (до 3060 гривень) найбільше: їх мають майже 80,5 тисяч громадян. У сумі їхній борг становить 46,7 мільйонів гривень.

Найбільша заборгованість по майнових податках, а це плата за землю та податок на нерухоме майно – платежі, які безпосередньо зараховуються до бюджетів громад. Такі борги на суму 40 мільйонів гривень накопичили 77 тисяч жителів області.

Окремо зупинився на важливості співпраці з податковою територіальних громад, адже у випадках дрібних боргів саме вони можуть вплинути на ситуацію. Податкова служба Тернопільщини зі свого боку готова до максимальної співпраці з органами місцевого самоврядування: надає громадам детальну інформацію про боржників, допомагає вибудовувати ефективні механізми роботи з ними та застосовує всі передбачені законом важелі впливу. Що дає така взаємодія, видно вже сьогодні. Лише за три літні місяці борг по майнових податках зменшився більш ніж на 26 мільйонів гривень. Понад 42 тисячі мешканців області таки знайшли можливість виконати свій обов’язок перед державою та громадами. Застеріг: коли борг перевищує 3060 гривень, він автоматично стає підставою для судового позову, а це у свою чергу означає арешт банківських рахунків, заборону виїзду за кордон, відчуження майна та інші неприємні наслідки.

Наголосив, що у багатьох випадках громадяни навіть не здогадуються про наявність у них податкового боргу. Дізнатися про його суму можна у органах місцевого самоврядування, адже згідно з Наказом Міністерства фінансів України від 23.11.2020 №723, вона їм надається за запитом. А якщо платник не погоджується з нарахуваннями, він має право звернутися до територіальних органів ДПС за місцем проживання для звірки та коригування даних. Також у нагоді стає Електронний кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».

Михайла Лучка, який запропонував взяти до відома інформацію.

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 12; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Інформацію взяти до відома.

 

З питання 3 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Наталію Кунцьо, яка розповіла, що Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» (набрав чинності з 01.10.2025, крім окремих норм) оновлено положення Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

З 1 жовтня 2025 року суб’єкти господарювання, які мають ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем, сидром і перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами для електронних сигарет та пальним, зобов’язані дотримуватися нових вимог:

– середня щомісячна заробітна плата працівників або, для ФОП без найманих осіб, загальний місячний оподатковуваний дохід, повинні становити:

• не менше 1,5 мінімальної заробітної плати (МЗП), якщо місце торгівлі розташоване за межами обласних центрів, Києва чи Севастополя на відстані понад 50 км та має торговельну залу до 500 кв. м;

• не менше 2 МЗП – для всіх інших суб’єктів, що не відповідають вищезазначеним умовам.

У разі недотримання цих вимог дія ліцензії буде припинена.

Розрахунок середньої зарплати чи доходу здійснюється, починаючи з дня набрання чинності Законом № 4536.

Володимира Брудка, який доповнив колегу та зупинився на особливостях нарахування заробітної плати в контексті вимог Закону № 4536.

Михайла Лучка, який запропонував взяти до відома інформацію та розглянути дане питання за результатами 3 місяців з часу дії вимог Закону № 4536.

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 12; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Інформацію взяти до відома та розглянути дане питання за результатами 3 місяців з часу дії вимог Закону № 4536.

.

З питання 4 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Марію Мельник, яка презентувала діяльність Офісу податкових консультантів, його завдання та можливості для платників податків. Вона наголосила, що мета створення Офісу – зробити податкові консультації більш доступними, зрозумілими та зручними.

Офіс податкових консультантів – це простір відкритості й довіри. Тут кожен платник може отримати фахову пораду в комфортних умовах і без зайвих формальностей.

Під час відвідин Офісу члени Громадської ради спостерігали, як фахівці консультують відвідувачів, надають роз’яснення з питань оподаткування, допомагають орієнтуватися у змінах законодавства та застосовувати норми на практиці.

Євгена Дуфанця, Андрія Присяжного,  Івана Іскерського, які відзначили зручний формат роботи Офісу, доброзичливу атмосферу та оперативність у наданні допомоги платникам.

Михайла Лучка, який запропонував взяти інформацію до відома та популяризувати через інститути громадянського суспільства роботу Офісу податкових консультантів. 

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 12; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Взяти інформацію до відома та популяризувати через інститути громадянського суспільства роботу Офісу податкових консультантів.  

 

З питання 5 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Михайла Лучка, який інформував присутніх, що від учасника Громадської ради Михайла Ібрагімова надійшов лист, у якому йдеться про те, що Регіональне відділення Українського союзу промисловців і підприємців в Тернопільській області припинило свою діяльність. З огляду на це Михайло Ібрагімов натомість звернувся з проханням представляти Тернопільську обласну організацію роботодавців. До листа надано копію свідоцтва та копію статуту Тернопільської обласної організації роботодавців.

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 11; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 1 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Надати Михайлу Ібрагімову повноваження представляти в Громадській раді при ГУ ДПС у Тернопільській області Тернопільську обласну організацію роботодавців замість Українського союзу промисловців і підприємців в Тернопільській області.  

Михайла Лучка, який подякував представникам Головного управління ДПС у Тернопільській області та учасникам ради за конструктивний діалог.

 

 

Голова                                                                                                          Михайло ЛУЧКО

 

 

Секретар                                                                                                      Наталія СОРОКА