Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ № 1 засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Тернопільській області

опубліковано 24 січня 2024 о 15:04

Дата та час проведення: 19.01.2023 року, 15.00 год. 

Місце проведення: зал засідань колегії Головного управління ДПС у Тернопільській області (м. Тернопіль, вул. Білецька, 1)

 

Присутні від ДПС: 

Руслан Цвігун, в. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області;

Андрій Василишин, заступник начальника відділу планових та позапланових перевірок оподаткування фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області;

Наталія Сорока, завідувачка сектору інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Тернопільській області.

 

Присутні від інститутів громадянського суспільства:

10 учасників Громадської ради (список додається). 

Відсутні – 6 (з поважних причин).

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.                  Підсумки 2023 року та виклики сьогодення. Національна стратегія доходів до 2030 року: податковий аспект. 

2.                  Контрольно-перевірочна робота ДПС: порядок проведення перевірок ФОП та перелік необхідних документів для надання посадовій особі контролюючого органу під час перевірки. 

3.                  Різне. 

 

СЛУХАЛИ:

Михайла Лучка, який відкрив засідання та запропонував проголосувати за запропонований Порядок денний. 

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 10; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Затвердити запропонований Порядок денний.  

 

З питання 1 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Руслана Цвігуна, який розповів про результати роботи податкової служби області. Зокрема, зазначив, що у 2023 році до бюджетів усіх рівнів платниками податків Тернопільської області сплачено 14,1 млрд грн податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС. Порівняно з 2022 роком надходження збільшились на 2,5 млрд грн або на 22 відсотка. Більше половини надходжень до бюджетів по області забезпечують представники малого та середнього підприємництва – ними сплачено 7,8 млрд грн або 55,3% від загальних надходжень.

Окремо зупинився на податковому аспекті «Національної стратегії доходів» до 2030 року, яку наприкінці минулого року ухвалив уряд. Метою стратегії є посилення фіскальної спроможності України та адаптація податкового та митного законодавства до стандартів ЄС.

Михайла Лучка, який запропонував взяти до відома інформацію.

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 10; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ: 

Інформацію взяти до відома. 

З питання 2 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Андрія Василишина, який детально розповів про контрольно-перевірочну роботу ДПС, зокрема, про порядок проведення перевірок ФОП та перелік необхідних документів для надання посадовій особі контролюючого органу під час перевірки. Відповідно до п.78.5 ПКУ про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Під час проведення перевірки контролюючі органи мають право відповідно до п.20.1.2 п.2.1.6 отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; відповідно до п.20.1.9. вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю.

Кожного разу при проведенні перевірки (планової чи позапланової) обов’язково надсилаються листи на надання необхідних документів, пов’язаних з предметом перевірки. Цей перелік є орієнтовним, оскільки кожний суб’єкт господарювання проводить різну господарську діяльність.

Михайла Лучка, який запропонував взяти до відома інформацію..

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 10; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

З питання 3 Порядку денного 

СЛУХАЛИ: 

Михайла Лучка, який запропонував, беручи до уваги той факт, що 28 січня 2024 року завершується дворічний термін діяльності Громадської ради, проголосувати за те, щоб продовжити каденцію консультативно-дорадчого органу – Громадської ради у складі, затвердженому наказом ГУ ДПС від 28.01.2022 № 31, на період дії воєнного стану та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування на території України.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

«за» – 10; 

«проти» – 0; 

«утрималися» – 0 

Рішення прийнято.

 

 

Голова                                                                                                          Михайло ЛУЧКО

 

 

Секретар                                                                                                      Наталія СОРОКА