У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області переконані: надання бізнесу зрозумілих роз’яснень з питань оподаткування дає змогу суб’єктам господарювання працювати без ризиків і штрафів. Саме тому фахівці податкової взяли участь в онлайн-зустрічі регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу», де детально представили ключові вимоги з ліцензування роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном і пальним.
Під час зустрічі податківці акцентували, що Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 р. № 3817-IX (Закон № 3817) повністю змінив механізм надання ліцензій на підакцизні товари:
Особливу увагу звернули на те, що починаючи з 1 жовтня суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним для провадження відповідної діяльності на підставі зазначених ліцензій мають дотримуватись вимог Закону № 3817.
Розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання / загального місячного оподатковуваного доходу суб’єкта господарювання, зареєстрованого як фізична особа - підприємець, що не має найманих працівників, має становити не менше ніж:
1,5 мінімальних заробітних плат при одночасному дотриманні таких умов для всіх місць роздрібної торгівлі:
їх розташування – за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані від 50 кілометрів;
площа торговельної зали – до 500 метрів квадратних;
2 мінімальних заробітних плат для всіх інших суб’єктів господарювання, у яких місця торгівлі не відповідають зазначеним вище умовам. Невиконання цих вимог призведе до припинення дії ліцензії.
Захід завершився блоком запитань-відповідей. Учасники цікавилися особливостями отримання ліцензії в електронному вигляді; діями платника, коли відхилено заяву про отримання ліцензії і як подати повторно. Запитували також, чи діє прискорена процедура отримання ліцензії, на що у відповідь почули – 10 робочих днів. На запитання, скільки ліцензій потрібно, якщо є декілька торгових точок, отримали відповідь – на кожен об’єкт торгівлі.
Онлайн-зустріч підтвердила: системне інформування підприємців – це не формальність, а реальний інструмент підтримки бізнесу у період змін. Тернопільські податківці й надалі продовжуватимуть комунікацію, щоб кожен підприємець мав чіткі та доступні відповіді на свої запитання.